Mennyi az ideális vízfogyasztás? 

2020.02.28

A víz akkor segít a legtöbbet a fogyásban, ha ideális mennyiséget fogyasztasz belőle, de, hogy mennyi az ideális, abban a tekintetben megoszlanak a vélemények.

Az ideális vízfogyasztást olyan tényezők befolyásolják, mint a nemed, a korod, az aktivitási szinted, illetve egyéb külső hatások, mint a környező hőmérséklet.

A legegyszerűbben úgy kalkulálhatod ki, mennyi folyadékra van szükséged, ha a súlyodat elosztod harminccal.

Ha fogyni szeretnél a víz segítségével, inkább arra ügyelj, mikor iszod meg a napi adagodat.

Fél liter víz elfogyasztása 24-30%-kal gyorsítja fel a metabolizmust, és a hatása 90 percig tart.

A hideg víz azért is segíti a kalóriaégetést, mert a felmelegítéséhez a szervezet energiát használ fel. Azok az alanyok, akik 12 héten át fél liter hideg vizet ittak evés előtt, 44%-kal többet fogytak, mint azok, akik nem.

Tudtad, ha nem iszunk vizet, akkor❓

  • Felborul az anyagcsere
  • Tönkremegy az emésztés
  • Lanyhul a légzés és az oxigénellátottság
  • Elsavasodik a szerezet, így 70%-al nő a daganatos betegségek kialakulásának esélye
  • Korai öregedés, ráncos, gyulladt érzékeny bőr, töredezett fénytelen haj és köröm
  • A vér sűrűsége növekszik (besűrüsödik), romlik a szervezet oxigén ellátottsága
  • Növekszik a káliumkoncentráltság , szomjúság érzet alakul ki. A szomjúságérzet már egy elkésett jelzés! Ilyenkor a vízveszteség már nagyobb, mint a testtömeg 1%-a, ami kb. háromnegyed liter víz hiányát jelzi!
  • Pulzusszám emelkedés! A szívnek percenként 3-5 ütéssel többet kell végeznie ahhoz,
    hogy a sűrűbb vért a sejtekhez pumpálja, hogy a sejtek az izommunkához szükséges oxigénhez továbbra is hozzájussanak.

Kipróbáljuk, hogy igyunk megfelelő mennyiséget!?🤷🏻‍♀️ Úgyis jön a jó idő, itt a lehetőség, hogy feltöltsük a vízkészletünket!!